Siemens Combino, linia nr 14 na trasie PST. Fot. Wikimedia Commons/Radomil |
Obecnie system składa się z 20 linii dziennych i jednej nocnej oraz jednej linii turystycznej obsługiwanej przez historyczny tabor kursujący w weekendy od maja do października. Tramwaje poruszają się po torach o rozstawie 1435 mm i łącznej długości torowiska 157,695 km (tor pojedynczy z torami zajezdniowymi i na pętlach).
Co ciekawe w Poznaniu istniało kilka skrzyżowań torów tramwajowych i kolejowych. Obecnie zachowało się jedno.
Miejsce | Stan | Położenie geograficzne |
---|---|---|
Trasa Kórnicka | Zlikwidowane w pierwszej połowie lat 90. XX wieku | 52°23′33″N 16°58′14″E |
ul. Warszawska | Zlikwidowane | 52°24′32″N 16°57′47″E |
ul. Starołęcka | Zlikwidowane | 52°22′25″N 16°56′14″E |
ul. Głogowska | Zlikwidowane 28 lipca 2012, w trakcie budowy przedłużenia trasy PST | 52°24′03″N 16°54′26″E |
Zajezdnia przy ul. Fortecznej | Istnieje, obecnie nie jest użytkowane | 52°22′02″N 16°56′01″E |
Poznańskie tramwaje mają długą tradycję funkcjonowania. Niestety nie rozmawiałem nigdy z żadnym poznaniakiem, aby opowiedział mi jak ta komunikacja funkcjonuje na co dzień. Z okazji dzisiejszego święta przygotowałem zestawienie wrocławskich i poznańskich tramwajów:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz