środa, 12 września 2012

Jerzy Dudek gra w golfa

Wszystko zaczęło się trochę przypadkowo, gdy znalazłem stary kij golfowy w swoim ogrodzie – wspomina Jerzy Dudek. Był lekko zardzewiały i leżał pod choinką. – Jak zacząłem odbijać plastikowe piłeczki mój ogrodnik powiedział: „Masz bardzo ciekawy swing, grałeś kiedyś w golfa?” Odpowiedziałem, że robię to pierwszy raz. Na co on: „Musisz spróbować, zagrajmy”. I poszedłem z nim na jedną rundę.

Swoja pasję bramkarz rozwijał jeszcze za czasów gry w Realu Madryt. Grał m.in. z José Hernándezem, znanym w sportowym światku jako Guti. – Jak mieliśmy wolne poniedziałki, bo nie było Ligi Mistrzów, uciekaliśmy od razu na pole golfowe – mówi w rozmowie z portalem Menstream.pl.

Jerzy Dudek mierzył się również z polskimi sportowcami i celebrytami. Grał z Mariuszem Czerkawskim czy Mateuszem Kusznierewiczem. Z aktorów z Krzysztofem Materną i Tadziem Drozdą. – Na polu byli również Wójcikowie z Ani Mru-Mru – wylicza bramkarz. Jerzy Dudek to ubiegłoroczny Mistrz Polski Golfistów Celebrytów. W tym roku zajął drugą pozycję.

Mimo osiągnięć bramkarz zdradza, że nie zamierza zostać zawodowcem. Na pole golfowe chodzi w zupełnie innym celu. – Prawie nikogo tam nie ma, więc można naprawdę odpocząć, zresetować się i wyciszyć – przyznaje.

Nawet w golfie pojawia się jednak stres, przede wszystkim na turniejach – Jak kopnę piłkę, to wiem na jaką odległość. Wszystko jest kontrolowane. Natomiast golf nie jest dla mnie dyscypliną do końca opanowaną – mówi.

Jerzy Dudek przyznaje jednak, że jest bardzo cierpliwym zawodnikiem. Nigdy nie rzucił kijem po nieudanym zagraniu, ani nie kopnął w złości piłeczki. – To akurat się nie zdarzyło, ale nie raz padło przekleństwo. Generalnie staram się jednak trzymać emocje na wodzy. Z golfem jest tak jak z innymi dyscyplinami: jeśli nie potrafisz ujarzmić własnych emocji, będziesz miał ciężko i tylko się sfrustrujesz. Ja nie chodzę na golfa żeby się denerwować, tylko odpoczywać – mówi były bramkarz Realu Madryt.

Cały wywiad z Jerzym Dudkiem przeczytać można w portalu MenStream.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powered By Blogger